8 Mayıs 2013 Çarşamba

Peynirli kabaklı kiş


Malzemeler:
Hamuru için :
1 çay bardağı sıvı yağ
125 gr margarin
1 yumurta
Aldığı kadar un
İçi için :
3 adet kabak rendesi rendelenmiş ve suyu sıkılmış,
1 su bardağı kaşar peyniri
2 yumurta
1 su bardağı beyaz peynir
bir tutam dereotu
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı nane

Yapılışı:
Hamurun malzemelerinin hepsini karıştırarak yumuşak bir hamur yapıyorum ve buzdolabında yarım saat kadar dinlendiriyorum.
Sonra yağlanmış tart kabına yayıyorum ve elimle yanlarını düzelterek üzerine çatal ile delikler açıyorum, 180 derece fırında 10 dakika kadar pişiriyorum.
Ayrı bir yerde suyu sıkılmış  kabakların içine tuz, karabiber, nane, dereotu, beyaz peynir ve yumurtaları ekleyip karıştırıyorum. Kısmen pişen hamurun üzerine bu karışımı döküp kaşar peyniri rendesini de üzerine yayarak fırına tekrar gönderiyorum.
Sonra müthiş kokular ile ister çay yanında, ister bir kahvaltıda, isterseniz de yemeklerin yanında servis edebileceğiniz  güzel bir tada merhaba demek kalıyor.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets