13 Mayıs 2013 Pazartesi

Kuzu etli bostan patlıcanı oturtma

Aşama aşama yapılan  bu yemek aslında hem davetlerinizde hem de özel akşam yemeklerinizde masanızı süsleyecektir. Oktay Usta dan öğrendim  televizyon programında.
Malzemeler: 
3 bostan patlıcanı
750 gr. kuşbaşı kuzu eti
2 orta boy domates 
3 biber 
1 soğan 
Tuz, karabiber (arzuya bağlı miktar)
Kimyon, muskat rendesi, ( arzuya bağlı miktar) 
1 tatlı kaşığı domates salçası 

Orta boy bostan patlıcanlarını ortadan ikiye bölerek içlerini oyuyorum ve kızgın yağda kızartarak soğumaya alıyorum. Oyduğum ve içinden çıkan patlıcanları da kızartıp kapak olarak kullanıyorum. 

Ayrı bir yerde yaklaşık 750 gr. kuzu kol kuşbaşı etini önce zeytin yağında  soteledim. Sonra içine soğan, biber, domates, salçayı da  koyarak pişiriyorum. Pişen etleri patlıcanların içine dolduruyor ve kapaklarını da üzerine koyuyorum. Üzerlerine de birer domates saplıyorum. Fırında az bir su ile tekrar pişirmeye alıyorum. Yaklaşık 45 dakika da bu şekilde pişiyor ve servise hazır... Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets