13 Mayıs 2013 Pazartesi

Fincanda kek

Aman tanrım bunu da yaptım ya... Youtube da gördüm ve hemen denemeliyim dedim. Tadı biraz sufle biraz kek kıvamında oluyor. Sıcakken dondurma ile servisi iyi olacaktır.  denediğimizde genel kanaatimiz o yönde oldu.
Malzemeler: 
1 yumurta 
1 fincan şeker 
1 fincan süt 
2 fincan un 
2 çorba kaşığı kakao (eğer çok yoğun bir kakao ise bir kaşık yeterli oluyor.) 
1 paket  kabartma tozundan biraz az 
1 paket vanilya 
Yapılışı: 
Şeker ve yumurtayı bembeyaz olana kadar havalandırarak mikser ile çırpıyorum. Sonra içine süt, un ve kabartma tozu ile vanilyayı da ekliyorum. Sonra fincanları yağlıyorum. Bu kısmı önemliymiş çünkü fincanlar yağlı olmasına karşın yine de bir miktar yapışıyor. Ayrıca kekin içine yağ da konulmadığı için kalıp olarak kullanılan fincanları yağlamak mecbur. Fincanların yarısına kadar dolduruyorum. 
Fincanları derin bir tencere içine koyuyorum. Yarısına kadar sıcak su koyup ocağa yerleştiriyorum. Tencerenin üzerine bir temiz tülbent koyup kapağını kapatıyorum ve açmadan yaklaşık 20 dakika pişiriyorum. Tencerenin derin olması ve kabardığında kapağa değmemesi önemli bir detay. Ocağın altı da kısık olursa iyi olacaktır. 


Sonuç mu dediniz?  Fincanlar porselen olunca ısıyla bir sıkıntı oluşmuyor ama başka bir tür fincanda denemeyin lütfen.
Klasik pişme  kontrol yöntemi olan kürdan batırma ile kontrolden sonra üzerine eritilmiş çikolata koydum ve servise hazır oldu...
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets