17 Mayıs 2013 Cuma

Kadınbudu köfte


Kadınbudu  köftenin farklı tarifleri olmasına karşın tüm çocukluğumda evde annemin yaptığı tarif benim için vazgeçilmez.  Bu tarifi de annem babaannemin kız kardeşi sevgili Fahriye Teyzemden almış. Diğer tariflerdeki gibi kıymanın yarısı kavrulup da yapılmıyor. Öyle yapılanından çok daha etkili oluyor ( aldığım yorumlar o yönde çünkü)
Yarım kg kıyma
1 su bardağı pirinç haşlaması
Yarım demet maydanoz
2 yumurta
Tuz
Karabiber
1 soğan püresi
Kızartmak için zeytinyağı ve bulamak için yumurta
Yapılışı.
Tüm malzemeler karıştırılıyor ve oldukça yumuşak bir kıvamda bir köfte oluşuyor . Elimde büyük köfte şekli verip pişireceğim zamana kadar buzdolabında tutuyorum. Kızgın yağda yumurtaya bulayarak kızartıyorum.
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Ahh bu kofteee,babaannem yapınca ne cok mutlu olurdum,ne severdımm :) o tadıı hıc bı yerde alamıyorum ben sımdıı.. Senınde ellerınee saglık halacımm cok guzel gorunuyor :)

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets