14 Mayıs 2013 Salı

Kabak çiçeği dolması

Her hafta pazara çıktığımda kendimden geçiyorum... Bu hafta da kocaman açılmış kabak çiçeklerini görünce dayanamadım  ve demet demet aldım. Mevsiminde yaptın mı  çok da keyifli oluyor canım.
Malzemeler :
Kabak çiçeği
2 su bardağı pirinç
5 adet püre haline getirilmiş soğan
1 paket çam fıstığı
1 büyük çay bardağı  zeytinyağı
1 avuç kuş üzümü
1 çorba kaşığı tarçın
1 çorba kaşığı yenibahar
1 çorba kaşığı nane
1 tutam dereotu
3 çorba kaşığı şeker
tuz
Yapılışı:
Kabak çiçeklerinin ortasındaki çiçeği koparıp ılık suya koyuyorum ve yaklaşık yarım saat iki sefer de suyunu değiştirerek bekletiyorum. Çiçeklerin akan suya değmemesi ve  yıkanırken nazik olunması gerekli. Çok İnce bir yapıya sahip oldukları için hemen parçalanmakta.
İçi  için ise zeytinyağında püre haline getirdiğim soğanları ve fıstığı iyice pişiriyor ve içine tüm baharatları koyup pirinci ekliyorum. En son şeker ve kuş üzümü konuyor ve iki bardak su ile  tam pişmeyecek şekilde bir harç hazırlıyorum.
Çiçeklerin içine harç koyup kapatıyorum ve yan yana açılmayacak şekilde diziyorum. Üzerine bir tabak kapatarak az su ile kısık ateşte pişmeye alıyorum.
piştikten sonra soğuduğunda servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets