27 Mayıs 2013 Pazartesi

İşkembe çorbası

Malzemeler:
Yarım kg işkembe
1 çay bardağı un
1 kaşık tereyağ
Kırmızı biber

Tuz
Limon

Yapılışı:
İşkembeyi eğer temizlenmiş almışsanız sadece birkaç kez yıkamanız yeterli. Yıkandıktan sonra tuz ve limon ile ovalayarak işkembeyi yaklaşık yarım saat de böyle bekletiyorum. Sonra küçük küp olarak doğrayıp düdüklü tencerede pişiriyorum. ( bazen pişirdikten sonra da kestiğim olabiliyor) Pişirdiğim suyu atmıyor ve çorbanın yapımında kullanıyorum. Bir kase içinde unu pişirdiğim su ile eziyor ve karıştırarak çorbaya ekliyorum. Koyulaşana kadar pişirmeye devam ediyorum. İstenilen koyuluğa ulaşıldığında kapatıyorum. Üzerine tereyağında kırmızı biberi biraz kızdırıp döküyorum. Sonra da sirke içine sarımsağı ezerek bir sos yapıyor ve servis sırasında isteğe bağlı konulması için yanına  bırakıyorum.
Aslında kayınvalidem terbiyelisini yapıyor. Bir yumurta sarısı ve bir limon suyunu karıştırıp çorbadan alınan sıcak su ile ısıların dengelenmesi işlemi yapılarak çorbaya katılması ile yapılan terbiye ile yapılabilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets