27 Mayıs 2013 Pazartesi

Bademli portakal reçeli

Malzemeler
Küçük portakallardan yaklaşık 20 adet
1 kg şeker
1 su bardağı soyulmuş badem
Portakallardan hazırlanış sırasında çıkan portakal suyu
2 adet kakule
Yapılışı:
Portakalların beyaz kısımlarını komple  çıkartıyorum. iç kısımlardaki beyaz yerleri de çıkarıp piştiğinde ağıza gelmemesi için çıkarabildiğim ölçüde ara zarlarını da çıkartıyorum. Bunları çıkartırken ister istemez suyu da çıkıyor. Çıkan portakal ve suyunun  üzerine şekeri koyuyor ve pişirmeye alıyorum. Pişme esnasında üzerinde oluşan köpükleri alıp atıyorum ve suyunu çekmeye başladığında kakule ve bademleri de koyup kısa bir süre daha pişiriyorum ve kapatıyorum. Pişme esnasında bir cam tabağa bir kaşık reçelden alıp soğutarak kıvam yoklamasını mutlaka yapmanız gerekir. Kakule de bu arada reçellere çok yakışıyor. İstemezseniz koymayabilirsiniz.

Etrafta mis gibi bir portakal kokusu ile portakal renginde bir reçeli sofralarınızdan eksik etmek istemeyeceksiniz.
Ağzınızın tadı bol ve afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets