12 Mayıs 2013 Pazar

Elma tatlısı

Mutlaka buna daha ekzantrik bir isim bulunmuştur. Ben orjinal haliyle kullnmak istedim. Hemen hemen herkes yapmıştır bunu diye düşünüyorum. Hafif bir  meyva tatlısı isterseniz tam da budur diyebilirim.
Elmaları soyduktan sonra limon ile kararmaması için ovuyorum. Sonra orta çekirdekli kısmı çıkartıp içine dövülmüş cevizi dolduruyorum. Sonra üzerine karanfilleri saplıyorum. Her bir elma için 1 çorba kaşığı dolusu şeker, her bir elma için de bir çay bardağı su ve bir tane de çubuk tarçın  koyarak kısık ateşte ve ağzı kapalı şekilde pişiriyorum.
Soğuduğunda ister krem şanti ile ister sade olarak servis edebilirsiniz. Ben çok kalori almamak için sadeyi tercih ettim. Sadece üzerine biraz hindistancevizi serptim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets