21 Mayıs 2013 Salı

Bileklik - Kumihimo no 31


You tube'da gördüğüm ve yapılışı oldukça ilginç gelen bir bileklik modeli bu. Aslında bu iş için özel bir aparat da var ama çok basit haliyle yapılışı da gösterilmiş.  Keyifle yaptığım sonucundan da çok memnun kaldığım bir teknik oldu bu. Kumihimo deniyor bu modele. İlk denemeyi yaptım. Devamı da yolda... 

Önce aparatı hazırladım. Bir daire çizip kestim.
İşaretlediğim yerlerden kestim.
İplerin hepsini ucundan bir düğüm atarak düğümü dairenin ortasından geçirdim ve ipleri açtığım çentiklere geçirdim. Bu modelde yedi ip kullanılıyor ve sekizgenin bir çentiği boş kalıyor. Boş kalan çentiği 0 kabul edip iki çentiği atlayarak üçüncü çentikteki ipi 0 noktasına takıyorum. Bu sefer taktığım yerdeki  başlangıç noktası ( sıfır noktası oluyor ) Sıfır noktasını hep yukarı doğru tutup üçüncü ipi sıfır noktasına takarak örüp gidiyorum.
Oldukça zevkli. ( Hatta bunu yaparken bir ara beni dikkatle izleyen oğlum da aldı, o da yaptı)
Dairenin arka tarafından bu şekilde bir örgü uzuyor.

Bileklik boyutuna girince bağlantı aparatlarını takıp bilekliğimi bitirdim.

Sizce de güzel değil mi ?
Bileklik No 31

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets