24 Nisan 2013 Çarşamba

Zebra kek

Herkesler biliyormuş da bu keki bir ben bilmiyormuşum... 
Acayip fiyakalı. 
23 Nisan  Canım Oğlum'un doğum günü olunca şenlik havasından birkaç gün önceden hazırlıklara da başlarız hep. Malum 23 Nisan 'da çok önemli olunca ikisi bir coşkuyla kutlanır. Burç çok küçükken dışarılardaki tüm törenlerin kendine yapıldığını sanırdı ve bir prens edasıyla ortada dolaşır, bayrak  ve el sallardı. Sonra bunun bayram olduğu ve kendinin de bayram çocuğu olduğu gerçeği ile yüzleşti daha doğrusu büyüdü... 
Daha küçükken daha çok özenerek hazırlanırdık aslında. Yine de ben önceden gelen giden olur diye çalışmalara başladım.... 

Malzemeler: 
4 yumurta 
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı yağ
2.5 su bardağı un 
1 kabartma tozu
1 vanilya 
1 çorba kaşığı kakao 
Yapılışı: 
Klasik kek  hazırlama şeklinde hazırlanıyor. Önce yumurta ve şeker uzun süre çırpılıyor. Sonra içine süt ve yağ konup tekrar kısa bir süre karıştırılıyor. Un ve diğer ek katkılar konup karışımı ikiye ayırıyorum.  bir tanesine kakaoyu ekliyor diğeri sade kalıyor ve işin en eğlenceli kısmı bundan sonra başlıyor Ben kelepçeli kalıbı kullandım. İstediğiniz ile pişirebilirsiniz. Önemli olan ortası delik olan kek kalıbı olmasın. Önce  sade olandan bir kepçe döktüm.

 Sonra bir kepçe de kakoludan tam ortaya döküyorum. Tekrar sadeden bir kepçe ortaya, ve kakaolu tekrar.

 Bu şekilde tüm malzemeyi bitiriyorum ve 180 derece ısınmış fırında pişiriyorum.
 İşte sanat eseri gibi bir kek...
Görenler hayrete düşüyor. İçinin görüntüsünü çekememişim ama sizi temin ederim ki tam anlamı ile şaheser...
Bize oldu size de afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets