10 Nisan 2013 Çarşamba

Vişneli etli yaprak sarma

Meyve ile et yemekleri yapma çok da alışkın olmadığım bir tarz. Ama bu vişneli etli sarma yemeğini hep denemek isterdim. Bu Osmanlı'da da çok yapılan bir yemek.
Sarma her zaman çok takdir görür bizde. Bu sefer minik sardım. Üzerine de bir salçalı sos ile servis yaptım. Tencere ortasına da bir bardak vişne koydum.
Hafif bir ekşilik verince sonuç çok başarılı oldu.
Afiyet olsun diyerek hemen tarife geçiyorum...
Malzemeler:
300 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 orta boy soğan
1 büyük boy domates rendesi
1 tatlı kaşığı salça
Asma yaprağı
Tuz, karabiber
Zeytinyağı
1 su bardağı vişne



Yapılışı:
Tüm malzemeyi karıştırıp ( asma yaprakları hariç)  bir harç hazırlıyorum. Asma yapraklarına küçük küçük sarıp orta kısma vişneleri koyuyorum. Sarmaların üzerine  ısıya dayanıklı bir tabak kapatıp tabağın üzerine çıkana kadar su koyup pişiriyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets