4 Nisan 2013 Perşembe

Mercimekli bulgur pilavı yatağında tavuk sarma



Malzemeler:  6  kişilik 
Kişi sayısı kadar  ince dövülmüş göğüs tavuk eti
1 su bardağı ince kıyılmış mantar 
1 soğan 
Tuz, karabiber 
zeytinyağı 
Tavuk eti kadar  közlenmiş kırmızı biber
Pilav için;
2 su bardağı bulgur 
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek 
3 su bardağı tavuk suyu 
Tuz 
1 çorba kaşığı tereyağ 

Yapılışı: 
Pilav tenceresine tereyağ koyup içine bulgurları koyuyor ve bir süre kavuruyorum. Sonra tavuk suyunu ekleyip tuz ve bir su bardağı haşlanmış mercimeği de ekleyip pişmeye bırakıyorum. Suyunu çekince tencerenin altını kapatıyor ve demlenmeye bırakıyorum. 

Soğanı jülyen kesip mantar ile  soteliyorum. Tezgah üzerine serdiğim folyoya  tavuk göğsünü koyup üzerine önce közlenmiş biberi  koyuyor, onun üzerine de  mantar soteyi koyup rulo olarak sarıyorum. Folyo  sarmama yardımcı oluyor ve pişme sırasında açılmamasını ve rulo olarak kalmasını sağlıyor. Folyonun iki ucunu şeker paketi gibi burarak düğümlüyorum. 

Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra buharlı pişiricide pişiriyorum. ( Bir tencereye su koyup bu folyoları su içinde  de pişirebilirsiniz.)
Son olarak pilav ile haşlanmış bu tavuk rulolarını bir servis tabağında buluşturmak kalıyor. Afiyet olsun... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets