4 Nisan 2013 Perşembe

Kadayıflı muhallebi

Malzemeler:
250 gr kadayıf
1 su bardağı fındık
3 çorba kaşığı toz şeker
Muhallebisi için
1 lt süt
6 kaşık un
2 kaşık nişasta
6 kaşık toz şeker
1 paket vanilin veya vanilya özütü
1 çorba kaşığı tereyağ

Yapılışı :
Kadayıfları  iyice didikleyerek  kavrulması için tencereye koyuyor ve üzerine 3 kaşık şekeri ekliyorum. Devamlı karıştırarak kadayıfların kavrulmasını ve kavrulurken de tel tel ayrılmasını sağlıyorum. İçine eklediğim şeker de karamelize oluyor. Burada dikkat edilmesi gere
ken şekerin yanmaması.  sonra dövülmüş fındıkları ekliyorum  ve bu kadayıflı karışımı iki parçaya ayırıyorum. Alt katında bulunması için servis tabağının altına yayıyorum.

Ayrı bir tencerede tüm muhallebi malzemesini karıştırarak pişiriyorum ve sıcakken zemininde kadayıf olan tabağa döküyorum. Üzerine de ayırdığım kadayıfı döküp soğumaya bırakıyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets