27 Nisan 2013 Cumartesi

Bisküvi pastası

Canım Gökberk'im  bayılır buna.. Haftaya tatile geliyor diye yapıp attım buzluğa. Tabii o gelene kadar kalır mı bilinmez !
Malzemeler : 
2 paket petit beurre bisküvi
1 paket krema 
80 gr bitter çikolata 
1/2 kg süt ile yapılmış hazır kakolu puding 
1 paket krem şanti 
1  su bardağı süt 
1 çorba kaşığı tereyağ 

Kremayı ısıtıp içine çikolataları  parçalıyor ve  ısınıyorken çikolatanın erimesini sağlıyorum. Böylelikle bir ganaj hazırlıyorum. 
Ayrı bir yerde bir bardak süt ile krem şantiyi çırpıyor ve buzdolabına alıyorum. 
Pudingi pişirip soğuttuktan sonra içine krem şanti ve ganajı koyuyorum. 2 paket bisküviyi elimle ufalayarak karışımın içine atıyorum. Tereyağını da ekleyip karıştırıyorum. Karışımı tek bir kalıba boşaltabileceğiniz ve dilimleyerek servis yapabileceğiniz gibi muffin kaplarında da porsiyonluk hazırlayabilirsiniz. Ben bu işlem için silikon kalıpları kullanıyorum, sonrasında içinden çıkarması çok kolay oluyor. Kaşıbı buzluğa kaldırıyor ve servis öncesinde yarım saat önce çıkartıyorum. Buzlu halinde iken servis tabaklarına alıyorum,  eridiğinde çıkartması zor olabiliyor. 




Yoğun çikolata tadında parfe kıvamında bir tatlı sizi bekliyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets