9 Nisan 2013 Salı

Armutlu kahverengi kek

Malzemeler:
1 büyük boy armut
2 yumurta
2/3 su bardağı şeker
1/2 su bardağı yağ
1/2 su bardağı süt
1.5 su bardağı un
1/2 kabartma tozu
3  çorba kaşığı nesquik tozu
1 çay kaşığı rom özütü veya vanilya
Üzeri için
1/4 armut rendesi
1 çay kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri 5 dakika üzerinde çırpıyorum. Üzerine yağ ve sütü ekleyip kısa bir süre daha karıştırıyorum. Sonra un grubunu ekliyorum. Bir süre daha karıştırdıktan sonra çok minik doğradığım armutları ekliyorum.  Aslında kakao da eklenebilir ama farklı bir lezzet olması açısından ben bu sefer nesquik kullandım. En son rom özütünü ( artık tüm marketlerde bu sıvılara rastlanıyor, Dr. Oetker ) de ekleyip küçük kek kalıplarına paylaştırıyorum. 180 derece  önceden ısıtılmış fırında pişiriyorum. Bu arada üstünün glazürünü de hazırlıyorum. Armut rendesi nişasta ve şeker ile kısa bir süre pişirilip keklerin üzerine sürülüyor. Müthiş bir armut tadı oluyor.. Afiyet olsun...  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets