4 Mart 2013 Pazartesi

Tuzlu kek


Her zaman yapılan keklerin aksine bu kez sebzeli bir tuzlu keke yapmak istedim beş çayı ve akşam yemeği için.

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak mısır unu
6 çorba kaşığı un
1 kabak
1 havuç
Peynir( istediğiniz kadar )
1 adet kırmızı biber
tuz, karabiber
üzeri için çörek otu ve susam,
1 çay bardağı süt
yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı
Tuz ve yumurtayı yaklaşık  5 dakika çırpıyorum. İçine süt ve yağı ekleyince kısa bir süre daha karıştırıyorum. Sonra mısır unu, un ve sebzeler giriyor. Peyniri de rendelemeyerek elimde küçük parçalar halinde doğruyorum. Hepsini spatula ile karıştırıyorum.  Kek kalıbını yağladıktan sonra her yerine çörek otu ve susam serpip kek kalıbının dimine yapışmasını sağlıyorum. Keki içine döküp 180 derece fırında pişiriyorum.
Sıcakken gerçekten çok güzel oluyor.... Denemenizi tavsiye ederim. Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets