26 Mart 2013 Salı

Kadayıf mantolu biberli biftek sarma


Malzemeler: ( 4 kişi için )
4 adet ince dövülmüş biftek
1 büyük soğan
1 kırmızı biber
1 yeşil biber
1 tutam karabiber tane
6 adet mantar ince kıyılmış
bir tutam muskat
1 çay kaşığı zerdeçal
zeytinyağı
1 çorba kaşığı soya sosu
Dışı için:
 Her bir sarma için bir avuç kadayıf
2 yumurta

Kızartmak için zeytinyağı

Yapılışı:
bifteklerin (içinin de pişmesi için kızgın yağsız tavada) yaklaşık 10 saniye kadar her iki tarafını da pişiriyorum.
Ayrı bir yerde jülyen doğradığım soğanları az bir zeytinyağında pişirip içine biberleri ve mantarları atıp pişirmeye devam ediyorum. Pişen iç harcı eşit olarak saracağım bifteklerin içine koyup sıkıca sarıyorum. Bir tabağın içine yaklaşık bir tutam kadayıfı  didikleyerek yayıyorum. Biftek sarmasını hazırladığım bu  kadayıfa buluyor ve sonra yumurtaya batırıp elimle yapışmasını sağlıyorum. Sonra kızgın yağda kızartıyorum.
Kadayıfın sadece tatlı olarak kullanılmadığı, değişik bir davet yemeği oldu.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets