20 Mart 2013 Çarşamba

Kabak sandalı



"Biz her gece mehtaba çıkardık.....
Sandallarımız neşe dolar, zevke dalardı...."
Ne güzel bir şarkıdır bu... Ben de kabakları pişirirken mırıldandım dün akşam. 

Akşam yemeği hazırlıkları sırasında bir de kabak ekleyeyim  menüye diye çok kısa sürede yaptığım güzel bir diyet yemeği aslında. 
Hem kıymalı hem peynirli versiyonunu yaptım ki ev halkı hangisini yemek isterse yesin diye...

Önce kabakları  ortadan ikiye böldüm ve içlerini oyarak çıkarttım. sonra kabakları tencere içinde bir metal sepet içinde buharda haşladım. Kısa sürede zaten yumuşuyor. Çok fazla yumuşamamasına dikkat edilmelidir. 
Ayrı bir yerde  lor, maydanoz ve dereotunu karıştırıyorum.  bir ufak tencerede de küçük bir soğanı  birkaç damla yağda kavurup kıyma ekliyorum. İçine bir pırasa ve bir de havuç doğrayarak böyle bir harç hazırlıyorum. 
Pişen kabakları bir fırın kabına koyup  içlerine peynirli harç ve kıymalı harç koyup kaşar rendesi ile üzerlerini örtüyor ve kaşar pişene kadar fırına sürüyorum. Hepsi bu kadar. 
Yağ yok, un yok dolayısıyla diyet için süper bir tarif bu ... 
Afiyet olsun... 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets