27 Şubat 2013 Çarşamba

Mantı



Çalışma hayatımın zorluğu ve yoğunluğu sebebiyle  mantı her zaman hazır alındı bizde. Zaten çok sık da yapmadığım için sevilen ama aranan bir yemek olmadı. Birkaç kez niyetlendim yapmak üzere ama canım kocam hep yorulacağımı ve çok emek harcayacağımı düşünerek mani oldu bana. Ama takıntı kötü şey.... 
Bir kere yapacağım dedim mi yapmam lazım. Hem zorluğunu hem de yapabileceğimi görmek için denemeye karar verdim.  
Uzun oturduğum ve film seyrettiğim bir günde birden bir enerji geldi ve her şeyi hazırladım. 
Önce malzemeler hazırlandı. 
2 bardak un biraz su ,1 yumurta ve tuz ile bir hamur yaptım. Sonra hamuru ufak parçalara böldüm. kendi çapımda açtım. Öyle çok düzgün açılmadı tabi ama aynı incelikte  açmayı becerdim. 
Başka bir yerde de 1 soğanı rendeleyerek yaklaşık 200 gr kıymanın içine karıştırdım ve tuz ve karabiber koyarak bir iç malzemesi hazırladım. 
Sonra açmış olduğum hamuru küçük kareler olacak şekilde kesip içine hazırladığım harcı koydum. Asıl iş bundan sonra başladı. Kapatma işi çok el oyalıyor ve ben de teknik bilmediğim özenerek yapmaya başladım. 
Bir süre sonra da elim alıştı ve kola kapatma geldi. Kapattıklarımı unlamış olduğum tepsiye aldım.

Sonra  makarna haşlar gibi haşladım. 
Ayrı bir yerde biber salçası, domates salçası ve ketçap koyarak hazırladığım sosu pişirdim. İçine tuzunu  koydum  sosa hiç yağ koymadım. Üzerine koymak için tereyağını da hazırladım. 
İster sarımsaklı yoğurt ile isterseniz sarımsaksız yoğurt ile buluşturup servis yaptım. Biz nane, kırmızı biber ve sumak ile tatlandırıyoruz. Siz isterseniz koymayabilirsiniz. Sizlere afiyet olsun...  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets