13 Şubat 2013 Çarşamba

Çikolatalı Muffin

Malzemeler:
4 yumurta
1.5 bardak şeker
2.5 bardak un
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 paket kakao ( 50 gr)
1 su bardağı ceviz

Ganaj için:
1 paket çikolata ( 80 gr)
1 paket krema


Yapılışı:
Önce ganajı hazırlıyorum. Krema içine çikolatayı koyup kısık ateşte sadece ısıtıyorum. Çikolatalar eridiğinde soğuması için dolaba koyuyorum. Yaklaşık 1 saat dolapta kalıyor. Üzerinin kuruyup kabuk bağlamaması için arada karıştırıyorum.
Yumurta ile şekeri mikser ile havalandırarak yaklaşık 8-9 dakika çırpıyorum. Kremamsı bir görüntü elde ediyor, içine yağı, sütü ekliyorum ve çok kısa bir devir karıştırıyorum. Un, kabartma tozunu ve vanilini ekliyor spatula ile karıştırıyorum. Kakaoyu da ekleyip karıştırdıktan sonra muffin kaplarına paylaştırıyorum. 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyorum. Soğuduktan sonra kalıplarından çıkarttığım muffinlerin üzerini hazırlamış olduğum ganaj ile kaplıyorum. Sonrası  size kalmış. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets