16 Ocak 2013 Çarşamba

Tavuk çeşnisi



Yemeklerde kullanmak üzere içinde sebze çeşnisi olan tavuk suyu hazırlayıp buzluğa atıyor ve ihtiyaç oldukça da kullanıyorum. Özellikle de çorbalarda ve pilavda çok işime yarıyor.İşte bu hazırlığımın birinde yaptıklarımı sizinle de  paylaşmak istedim. 
Elimin altında tavuk kanatları vardı ben onları kullandım. İstediğiniz parçayı kullanabilirsiniz. 
Kanatları yıkadıktan sonra tuzlayıp karabiber ile karıştırıyorum. 1 havuç, yarım küçük kereviz,
1 pırasayı küçük küçük doğruyor ve 1 diş sarımsak koyuyorum. Bir tutam kereviz yaprağını da içine koyuyorum. 
Hepsini bir fırın poşetine koyuyor ve bir bardak da su ekliyorum. 
200 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyorum. Çıkarttığımda suyunu  ve sebzeleri ayrı bir yere alıp, etleri ayıkladıktan sonra etleri de içine koyup blendırdan geçirerek yoğun bir püre yapıyorum ve bu şekilde köpük bardaklara koyup buzlukta kullanacağım zamana kadar bekletiyorum. 
Daha fazla tavuk suyu elde etmek istiyorsanız düdüklü tencerede de aynı veya benzer işlemleri yapabilir sebzeleri kullanmayabilir, sadece suyunu dondurarak istediğinizde tüketebilirsiniz. 

Afiyetle yiyin, yemeklerinize tat katsın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets