10 Ocak 2013 Perşembe

Dikenli Kabak







Dikenli kabak Orta Amerika vatanlı ve Akdeniz bölgesinde yetişen bir meyve aslında. Meyve pişirildiğinde ise sebze olarak tüketiliyor. Antalya'ya ilk geldiğimde dikenli kabağı gördüğümde çok şaşırmıştım. Nasıl yenir nasıl yapılır derken, evinde kaldığım teyze tarif etmişti. Zeytinyağlısını da yapıyorlar ama ben kızartmasını beğeniyorum. 
Akdeniz bölgesine yolunuz düşünce bu değişik lezzeti denemenizi ve kabağın başka bir formu ile tanışmanızı şiddetle tavsiye diyorum. 

Malzemeler:  
1 dikenli kabak 
Kızartmak için zeytinyağı 
Tarator için:
ufalanmış bayat ekmek içi iki dilim
1 çorba kaşığı yoğurt 
1 çay kaşığı sirke 
yarım çorba  kaşığı mayonez ( konulması isteğe bağlı) 
 Kaşığı ucu ile tuz
2 diş ezilmiş sarımsak 

Yapılışı: 
Dikenli kabağın dış kısmını soyuyorum. İkiye bölüyor ve orta kısmındaki çekirdeğini çıkartıyorum. Enlemesine 1 cm olacak şekilde doğruyorum. Kızgın yağda kızartıyorum. Tarator için tüm malzemeleri karıştırıyor ve ayrı bir kapta isteyenlerin kullanımına sunuyorum. Sadece yoğurt ile de yenilebilir. 

Afiyetle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets