27 Aralık 2012 Perşembe

Üç kat tat


Pasta görüntüsü ile davet sofralarınızda farklılık yaratacak bir meze aslında.
Alt kat patates salatası, orta kat havuçlu kabaklı salata ve en üstte pancar ezmesi ile farklı tatları aynı yerde toplayan güzel bir üçleme.
Denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler;
3 orta boy patates,
2 kabak,
4 havuç,
2 orta boy pancar,
1 su bardağı süzme yoğurt,
Tuz , karabiber,
1 limon,
Bir tutam maydanoz,

Yapılışı;
Pancarları ve patatesleri soyuyor ve  ayrı ayrı haşlıyorum. Haşladığım pancarları ezerek püre haline getiriyorum ve tuz koyarak beklemeye alıyorum. Patatesleri de eziyorum ve içine maydanoz tuz ve karabiber, limon koyarak onu da beklemeye alıyorum.
Havuç ve kabağı rendeliyor ve az bir zeytinyağı ile kısık ateşte soteliyorum. İyice pişince soğumaya alıyorum. Soğuduktan sonra süzme yoğurt ile karıştırıyor ve içine dövülmüş cevizi ekliyorum.
Kek kalıbının içine ilk önce pancarları yayıyorum. İkinci kat olarak havuç ve kabaklı karışımı koyuyorum. En son da patates salatasını koyuyorum. Kalıbın üzerine streç film ile kapatıp buzdolabında 2 saat dinlendiriyorum. İki saatin sonunda  kalıbı tabağa ters çevirerek servis yapıyorum.
Afiyetle



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets