29 Aralık 2012 Cumartesi

Sosisli börek demeti


 Sevgili yeğenim Merve'ciğim yapmış ve hemen benimle paylaştı. Dün yoğunluğum sebebiyle yayınlayamamıştım.
 Merve'ciğimi öpüyor ve tarifi hemen yayınlıyorum.  



Malzemeler:
*1 adet yufka
*4 adet uzun sosis
*1 adet yumurta
*2 çorba kaşığı yoğurt
*Kızarmak için zeytinyağı veya sıvıyağ.
Yapılışı:
1.Önce yumurta ile yoğurdu çırptım.
2.Yufkayı tezgaha açtım. Fırça yardımıyla yoğurt ve yumurta karışımının yarısını yufkaya sürdüm.
3.Yufkanın tam orta kısmına sosisleri uç uca gelecek şekilde uzunlamasına yerleştirdim.
4.Yufkanın bir yarısını, sosislerin üzerinden diğer yarısının üzerine gelecek şekilde katladım. Yufka tam yarım daire şeklinde olacak.
5.Yufkanın katladığımız kısmına kalan yumurta ve yoğurt karışımından sürdükten sonra, mümkün olduğunca sıkı bir şekilde, sosilerle beraber yufkayı yuvarlayarak rulo yaptım. Ruloya sosislerinde olduğu düz kenardan başladım.
6.Hazırladığımız ruloyu keskin bir bıçakla ikiye ayırdım ve bir tepsiye yerleştirdikten sonra buzdolabında bir gece beklettim.
7. Servisten hemen önce ruloları bir parmak genişliğinde dilimledim ve tavada kızgın yağda önlü arkalı kızarttım.. 
8.Dilediğimiz gibi süsleyip servis yapabiliriz..

Afiyeler olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets