21 Aralık 2012 Cuma

SODALI YUMUŞAK POĞAÇA


Günlerdir devam eden kıyamet senaryolarında  olduydu olacaktı derken beklenen saati de atlattık.

Maya-lanmadık ama benim poğaçam gayet iyi mayalandı!
Denemenizi tevsiye ederim. Nefis kokusu ile pazar kahvaltılarınızın  vazgeçilmezi olacak. 





SODALI YUMUŞACIK POĞAÇA
Malzemeler:
1 bardak ılık süt
1 bardak yağ
1 şişe soda  (soğuk olmayacak)
1 adet yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un
İç malzemesi:
Peynirli maydanoz karışımı, zeytin veya  patates harcından istediğinizi kullanabilir ya da piştikten sonra içine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz.
Yapılışı :
Mayayı ılık sütün içinde eritiyorum.  Derin bir hamur karıştırma kabına öncelikle 2 bardak unu koyup tüm malzemeyi karıştırıyor ve un takviyesi ile ele hafifçe yapışan bir hamur oluşturuyorum. Ele hafif hafif yapışması normal. Burada unu eklemeyi kesiyorum. Hamuru,  üzerine temiz bir bez örterek oda ısısında minimum 2 saat dinlenmeye bırakıyorum.  Mayalanma bu süre içinde devam ediyor ve bekleme süresinin sonunda  hamuru oldukça gelişmiş olarak buluyorum.
Bundan sonra ceviz büyüklüğünde aldığım parçaları avucumda açıp içine hazırlamış olduğum harcı koyuyor ve açık kısmı kapatıyor ve elimde yuvarlıyorum.  Tepsiye yağlı kağıt koyup üzerine yaptığım bu topları aralıklı olarak diziyorum. Yaklaşık yarım saat de tepsi içinde bekliyor ve burada da mayalanma devam ediyor.  Fırına vermeden önce yumurta sarısı sürerek üzerinin renginin değişmesini sağlıyorum. İstenirse çörek otu veya susam ile de süslenebilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişiriyorum.
Çayınız hazır olsun. Sıcak sıcak yumuşaklığına ve tadına doyulmuyor… Yani oğlum öyle düşünüyor!
Kısa sürede de tükeniyor.
Sevgiyle yiyin…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets