19 Aralık 2012 Çarşamba

AYVA ÇOK OLURSA KIŞ ÇETİN GEÇERMİŞ!






Yağmurlu ve soğuk bir günde pazardaki bir sürü ayva beni al götür diye yapıştı ellerime adeta. Ayvayı her gördüğümde kış çok olacak diye bir bilgi kalmış aklımda. Ne kadar doğru deneyimlemedim ama çocukluğumda  çok soğuklarda hep evimizde olan ayva marmeladını net hatırlıyorum. Okuldan gelince şömine tarzındaki sobamızın karşısında hazırlanmış bir kahvaltı sofrasının baş tacıydı. Ayvayı marmeladını mı çok seviyorum yoksa o günlerin özlemi  mi bunu destekliyor ayırt edemiyorum ama aramızda bir duygusal bağ var... 
Ben marmelat olarak severim  ayvayı eşim meyve olarak tercih eder. Kilo kontrolü için yıllardır uzak durdum.
Oysaki çok faydalı bir meyva çiğ tüketirsen, çünkü kalorisi diğer meyvelere göre daha az. Potasyum açısından çok zengindir ve tanin ve kireçli tuzları içerir. Zindelik verir. Özellikle de öksürük, bronşit  ve verem tedavisinde kullanılır. 
Annem usulü ayva marmeladına buyrun...

AYVA MARMELADI 
Malzemeler :
1  kg ayva,
1 kg şeker, isteğe göre azaltılabilir ( ben biraz daha az koyuyorum) 
5 adet karanfil,
Birkaç damla limon suyu
1/2 çay bardağı su
Yapılışı;
Ayvaları soyduktan sonra rendeliyorum. Orta kısımdaki çekirdekleri de tencereye alıyor üzerine şekeri ve karanfilleri koyuyorum. Kısık ateşte pişirmeye başlıyorum.Kısık ateşte ısınarak şekerin erimesi ile işlem başlıyor.Şeker iyice eriyip kaynamaya başladığında 1/2  çay bardağı sıcak su koyuyorum. Kapağı  açık kaynamaya bırakıyorum.Kısa sürede suyunu çekecektir. Son aşama olarak  birkaç damla limon suyu da ekliyorum. Suyunu çektiğinde sıcak olarak kavanoza koyup ters çevirerek kapağın vakumlanmasını sağlıyorum. Ayva ısıyla içindeki pektini bıraktığı için kolay donuyor ve servis yaparken de  silikon kek kalıpları ile çok güzel şekilleniyor. 
Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets