10 Ocak 2015 Cumartesi

Tava Böreği


Yufka ile en pratik şekilde ve süratli yapılabilecek bir börek bu.
Çoğu zaman hayat kurtarır. Sofraya geldiğinde "aa hangi ara yaptın bunu " dedirteceğine emin olabilirsiniz.
İç malzemelerini istediğiniz şekilde ayarlarsınız, ben peynir ve maydonozla bir iç hazırladım.
3 adet yufkanın bir tanesini yağlanmış tavaya oturtuyorum. tavanın dışında kalan yerleri içini doldurduktan sonra üzerine kapatacağım için tavanın dışında bırakıyorum.
Tamamen göz kararı süt ve bir yumurtayı  yufkaları ıslatmak için kullanıyorum.
Bir yufkadan gelişi güzel parçalar koparıp börekte katman oluşturuyor ve aralarda da bu yumurta ve sütlü sıvıdan kaşık yardımı ile dökerek ıslatıyorum.  bir yufkadan sonra  hazırladığım harcı koyuyorum. sonra yine ikinci yufka ve ıslatma işlemini yapıyorum. en son tavanın dışında kalan yufkayı  parça yufkaların üzrine örtüp ocağın üzerinde ağzı kapaklı pişmeye bırakıyorum. Bir tatarfı pişince diğer tarafına çeviriyorum. Kontrollü pişirmenizi tavsiye ederim. Çok kısa süre sonra nefis kokuları duyarsınız.
Yağ konusunu size bırakıyorum. Tereyağ veya  sıvıyağ  eklemek ve miktarı tamamen size kalmış.  
Sucuk kaşar ile hazırlanan iç malzemesi ile kahvaltıda süper oluyor diyebilirim. Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets