21 Temmuz 2013 Pazar

Şeftali reçeli

Yaz ayından kışa kalan en güzel tatlardan biri bence. Soğuk kış günlerinin erkenci sabahlarında tereyağ sürülmüş bir ekmeğin üzerine hayal edince dayanılmaz oluyor... 

Bir kilo şeftali
750 gr. şeker
Yarım limon

Yapılışı:
Şeftalileri soyup küp şeklinde doğruyorum ve üzerine şekeri ekleyip yaklaşık 4-5 saat bekletiyorum. Şeker ve meyvenin suyu çıkıyor ve önce hızlı sonra kısık ateşte pişirmeye başlıyorum. Üzerine oluşan köpükleri alıyorum ve yoğunluğunu kontrol ediyorum. Kapatmadan beş dakika önce yarım limon suyu sıkıp bir beş dakika daha pişirip kapatıyorum. Hemen tüketmeyecek isem küçük kavanozlara sıcakken koyup  tezgah üzerinde ters çevirerek kapağın  vakumlanmasını sağlıyorum.  Soğuyana kadar olduğu yerde bırakıyorum. Böylelikle uzun bir süre dayanabiliyor. Zira reçel kısa sürede özellikle de buzdolabı   haricinde kalır ise bozulabiliyor...

1 yorum:

  1. ama ama ama olan var olmıyan var anne yemegı yıyen var yıyemıyen var ya:((((

    YanıtlaSil

BlogOkulu Gadgets