4 Nisan 2013 Perşembe

Ayvalık lor tatlısı


Malzemeler:
1/2 kg lor peyniri
4 yumurta sarısı
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağının yarısı kadar tereyağ
1 kahve fincanın yarısı kadar irmik
1 çay bardağı şeker

Şerbeti için
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Birkaç damla limon
(Şerbetin içine vanilya özütü koyarsanız tatlınıza çok güzel bir arama vermiş olursunuz. ) İsteğe bağlı...

Yapılışı:
Şerbeti hazırlayıp soğumaya bırakıyorum.
Diğer tüm malzemeleri bir karıştırma kabında buluşturuyor ve yoğuruyorum.  Oldukça cıvık olan hamurdan elimi  her seferinde ıslatıp büyük parçalarla toplar yaparak yağlanmış fırın tepsisine diziyorum. Pişerken yayıldığı için elinizde alınan parçalar  aralıklı dizilmeli. Topları  avuç içi büyüklüğünde yuvarlarsanız ideal olacaktır.
180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyorum.
Sıcakken üzerine soğuk sşerbeti döküp dinlendiriyorum. Servis sırasında fındık veya antep fıstığı ile servis yapabilirsiniz. Tadına inanamayacaksınız.
Afiyetle...
,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets