5 Mart 2013 Salı

Pancar mı ? Şifa deposu

Pancarın faydaları say say bitmez
Antioksidan deposu. Bu da sağlık demek.
A, B, C VE P vitaminlerinden çok zengin. İştah açıcı, besleyici özelliği var. Bileşiminde bulunan ve radyoaktif bir eleman olan rubidyumun sindirim üzerinde olumlu bir etkisi var. Pancar aynı zamanda fosfor, demir, bakır, potasyum , magnesyum , kalsiyum, brom , çinko ve manganez bakımından da zengin. Bitki beta karoten ve folat bakımından zengin yapısı ile bağışıklık sistemini güçlendirip kan yapımına destek veririr. Kırmızı pancarın suyu havuç suyu ile yarı yarıya karıştırılıp  içildiğinde alyuvarların sayısını kısa sürede yükseltir. Özellikle soğuk algınlığı enfeksiyonlarının arttığı kış aylarında kırmızı pancar tüketilmesi vücut direncini arttırır.
Tüm bunları ben söylemiyorum. Uzmanlar söylüyor. (CNN Türk'ün 08.02.2010 haberinden alıntıdır )
Ben de haşladım pancarı koydum sofraya.
Sağlıklı güzel günler dileklerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets