17 Mart 2013 Pazar

Lahana dolması

Malzemeler:
1 orta boy sarmalık lahana
300 gr. kıyma
1/2 su bardağı pirinç
tuz, karabiber
1 soğan
2 orta boy domates rendesi
zeytinyağı

Yapılışı.
Lahananın yapraklarını ayırıp yıkadıktan sonra kaynar su dolu bir tencere içinde yaprakların biraz yumuşaması için bırakıyorum.
Bu arada kıyma, domates rendesi, soğan rendesi, tuz, karabiber, pirinci karıştırıp iç malzemesini hazırlıyorum.
Sonra yumuşamış olan lahana yapraklarına iç malzemesinden biraz koyup sarıyorum. Tencereye sıralı dizip  üzerine mutlaka bir ısıya dayanıklı tabak ile sıkıştırıp bir veya iki çorba kaşığı zeytinyağı ile  kısık ateşte pişiriyorum. Üzerine biraz limon sıkıp kırmızı biber ile servis yapıyorum. İsteyen yoğurt ile de yiyebilir tabiki...
Bu dolma iç malzemesine başka baharat ve yeşillikler koymuyorum.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets