19 Şubat 2013 Salı

Ev yapımı Hot dog

Elimdeki malzemeler ile  bu sefer böyle bir şey çıktı.
Tam buğday unu kullandım, sağlıklı da oldu. ( çok güldük buna ..... ) 
Malzemeler : 
1 bardak zeytinyağı 
1 bardak süt 
Yarım paket yaş maya (süt ile eritilecek) 
tuz 
1 çorba kaşığı şeker 
1 şişe soda 
Aldığı kadar un 
İçi için parmak sosis 
Yapılışı : 
Tüm malzemeleri  ( sosis hariç)  karıştırıp hamur haline getiriyorum ve bir süre mayalanmaya bırakıyor. Mayalanma süreci sonrası hamurdan kopardığım parçaları elimde açıp orta kısmına bir sosis koyup  kapatıyorum ve şekil veriyorum. Üzerine yumurta sarısı sürüp  180 derecelik fırında  pişiriyorum. Çıkartır çıkartmaz soğuması bile beklenmiyor, garanti edebilirim.  Ben tam buğday unuyla yaptığım için rengi  biraz koyu oldu. Afiyet olsun.... 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets