19 Şubat 2013 Salı

Atık bitkisel yağlarımızı biriktiriyoruz.

Araya hafta sonu girince benim üretimler de biraz sekteye uğruyor. Hem yazacağım konular birikiyor hem de yapacaklarım.
Bu arada yazmayalı bayağı da olmuş.
Aslında biriktirdiğim çok şey varmış şimdi düşününce. Kimi hala güncel kimi de geçmiş zaman olur ki cinsinden olacak artık ama bahsetmeden de edemeyeceğim.
Birinci ve en önemli konum "Atık Yağlar"
Antalya Büyükşehir Belediyesi  web sayfasını incelerken Atık Yönetimi ve İşletme Müdürlüğünün yürüttüğü "Alo Atık Hattı"na rastgeldim. Bu kapsamda atık piller, ambalaj atıkları, elektronik atıklar, Atık madeni yağlar ve atık bitkisel yağların kaynağında ayrıştırılarak toplandığı bilgisine ulaştım.Televizyonda yaklaşık bir ay önce bir belediyenin atık yağlar ile ilgili yaptığı bir bilinçlendirme ve teşvik kampanyasını izlemiştim. Mutlaka bizim belediye de bunu düşünmüştür dedim ve incelediğimde sessiz sedasız başlanmış. (Belki sesi çıkmıştır ama ben duymamışımdır!)
Şimdi her tanıdığıma konu hakkında bilgilendirme yapıyor ve yağları biriktirmelerini rica ediyorum. Zira atık tüm malzemeler gibi bu da dünyaya ciddi zarar.
1 litre atık yağın 1 milyon litre içme suyunu kirlettiğini okuduğumda etkilenmiştim. Lavabodan döktüğümüz her damla yağ denizlere karışıyor, denizin yüzeyini kaplıyor ve balıkların oksijenini bitiriyor. Vicdan azabına bak. Şimdi dökebilecek miyiz bu yağları bakalım lavaboya?
Haydi herkesi 5 lt lik bir bidon almaya, kullandığı yağları atmadan süzerek ve su katmadan  biriktirmeye davet ediyorum.
Daha temiz bir dünya için bizim de ufak bir katkımız olsun diyorum, sevgilerimle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets