23 Ocak 2013 Çarşamba

Merve'de pişer, bize de düşer.


Yengeç kardeşliği diyelim biz buna.
Eee kız halaya çekermiş, bir de yengeç olunca tamam artık. Mutfak mekan. Kafa mı bozuk hemen mutfağa, çok mu neşeli, e hadi ne duruyoruz mutfağa kooş... Yani her halükarda hep yemek hüp yemek...  Şimdi Merve'ciğimin elinden çıkan bu süper çöreği yayınlıyorum. 
Malzemeler:
4 adet elma
1 çay bardağı ceviz içi veya fındık içi(dövülmüş)
4 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
Üzeri için pudra şekeri
Hamur malzemeleri:
Yarım paket margarin 
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet yumurta
Yarım su bardağı yoğurt
Çay kaşığının ucuyla tuz
Alabildiği kadar un

Yapılışı:
Elmaları soyup rendeliyorum. Bir tencereye koyup şekeri ekleyerek kısık ateşte 10 dakika pişiriyorum. Tarçın ve ceviz içini (fındık içi) ekleyip, karıştırıyorum ve bir kenarda bekletiyorum.
Yoğurdu, yumurtayı, sıvı yağı, margarini ve tuzu bir kaba koyup karıştırıyorum. Biraz un ekleyerek yoğurmaya devam ediyorum. Kabartma tozu ve vanilyayı da ekledikten sonra hamurumuz kulak memesi kıvamından biraz daha katı olana kadar un eklemeye devam ediyorum. İstenilen kıvamı elde edince hamuru düz bir zemine yayarak açıyorum kare bir şekilde. Ardından her iki kenarından da yarım yarım kesikler yapıyorum.Orta bölümde boş kalan yere elmalı harcı ekliyorum ve baş uçlarını örgü yapar misali üst üste çapraz bir şekilde koyuyorum.Aşağıya kadar aynı şekilde gidiyorum. Hamurun hepsini tamamladıktan sonra, fırın tepsisini yağlayarak ya da pişirme kağıdı koyarak önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30-35 dakika pişiriyorum.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BlogOkulu Gadgets